Υλικό προγράμματος

Υλικό

1ο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα

Πληροφορίες για το Πρόγραμμα

Τίτλος προγράμματος:

Let us save the nature, the customs and the friendship in our home Europe!
 " Ας σώσουμε τη φύση, τα έθιμα και τη φιλία στο κοινό μας σπίτι, την Ευρώπη."

Συμμετέχοντες:

  1. ??????????? ?????? ????????????????? ??????? „???? ????????”, BULGARIA
  2. Primary school of Liti – Thessaloniki , Greece
  3. SCOALA   CU CLASELE I -VIII SAULESTI, ROMANIA

 

Κατά τη διάρκεια του 1ου έτους του σχεδίου αυτού, το οποίο ξεκίνησε το 2006, πραγματοποιήθηκαν κάποιες δραστηριότητες πειραματιζόμενοι με νέα, πρωτοποριακά σχέδια μαθήματος διαπραγματευόμενοι τα θέματα της οικολογίας και της αγωγής υγείας των μαθητών.

Οι δάσκαλοι των σχολείων-εταίρων ετοίμασαν διαγνωστικά τεστ για να διαπιστώσουν τις γνώσεις των μαθητών πάνω σε οικολογικά θέματα, παρουσίασαν μαθήματα και οργάνωσαν συζητήσεις σχετικά με τον υγιεινό και φυσικό τρόπο ζωής, δημιούργησαν οικολογικά παιχνίδια.  

Έγινε συλλογική εργασία με τους μαθητές και τους γονείς αυτών και συγκεντρώθηκε υλικό σχετικά με τα προστατευόμενα είδη φυτών και ζώων, τα εθνικά πάρκα, τους κινδύνους που απειλούν τον πλανήτη.

Οργανώσαμε εξωτερικά εργαστήρια μέτρησης της μόλυνσης της ατμόσφαιρας και του νερού, επισκέψεις σε σταθμούς καθαριότητας και εργοστάσια ανακύκλωσης, σε μουσεία φυσικής ιστορίας και περιβαλλοντικά πάρκα. Όλα αυτά συνέβαλαν στη διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών.

Οι «Πράσινες μέρες» που διοργανώθηκαν για να φυτέψουν φυτά οι μαθητές, η δημιουργία σπιτιών για τα πουλιά από ανακυκλώσιμα υλικά, η φροντίδα των αδέσποτων ζώων, δημιούργησαν μια νέα οικολογική συμπεριφορά στα παιδιά όσον αφορά το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Ο διαγωνισμός ζωγραφικής «Μολυντές του αέρα και του νερού» και ο διαγωνισμός οικολογικής αφίσας «Σώστε το δάσος» έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να δείξουν το δημιουργικό τους ταλέντο σε εκθέσεις με έργα από τα σχολεία-εταίρους.

Ένα θέμα μεγάλου ενδιαφέροντος τόσο ανάμεσα στα παιδιά όσο και στην τοπική κοινωνία ήταν οι οικολογικές γιορτές: «Καθαρός αέρας και η υγεία μας», «Νερό-η αρχή της ζωής», «Το φαρμακείο στο δάσος».

Ως τελικό προϊόν των κοινών δραστηριοτήτων ήταν η δημιουργία ενός καταλόγου με τα εθνικά πάρκα, τα προστατευόμενα είδη ζώων και φυτών και ένα βιβλίο με παιδαγωγικό υλικό σχετικά με την οικολογία.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2008-2009 έμφαση δόθηκε στα τοπικά ήθη και έθιμα. Σε συνεργασία με τους μαθητές και τους γονείς συγκεντρώσαμε υλικό σχετικά με τις παραδόσεις και τα έθιμα, τον πρότερο τρόπο ζωής, τα αντικείμενα της καθημερινότητας των ανθρώπων στο παρελθόν.

Οργανώσαμε διαγωνισμούς ζωγραφικής και χειροτεχνίας με θέματα όπως: παραδοσιακές φορεσιές, παλιά διακοσμητικά σε πιάτα, πασχαλινά αυγά.

Οι μαθητές, με τη βοήθεια των γονέων και των δασκάλων τους, προετοίμασαν μουσικές και παραδοσιακές γιορτές στις οποίες αναβίωσαν Χριστουγεννιάτικα και Πασχαλινά έθιμα. Ανταλλάξαμε πληροφορίες με τους εταίρους σχετικά με τα έθιμα στις πατρίδες μας.

Δημιουργήσαμε ένα CD με παρουσιάσεις κάποιων εθίμων και ένα κοινό ημερολόγιο με εικόνες και περιγραφές των εθίμων αυτών.

Οι επισκέψεις στην Ελλάδα και στη Ρουμανία έδωσαν στους δασκάλους την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα σχετικά με την οικολογία και τις παραδοσιακές γιορτές, να μοιραστούν εμπειρίες και να συζητήσουν για πρωτοποριακές μεθόδους προσέγγισης των θεμάτων της οικολογίας, του υγιεινού τρόπου ζωής και της διατήρησης των παραδόσεων.

Τα ταξίδια με σκοπό τη γνωριμία με την παράδοση και τις ιστορικές αξίες των χωρών-εταίρων, έδωσαν την ευκαιρία στους δασκάλους να αναπτύξουν περεταίρω την προσωπική τους κουλτούρα αντιλαμβανόμενοι τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου στην ενωμένη Ευρώπη.